Atsakymai / Kaip kalbėti dėl atlyginimo padidinimo?

SJ Solutions™

LT EN RU

Kaip kalbėti dėl atlyginimo padidinimo?

Argi taip nebuvo, kad esi įsitikinęs, kad tau turėtų mokėt daugiau, bet pas bosą neini. O jeigu jis supyks, o jei paaiškės, kad jis turi tau priekaištų. Ir vietoj padidėjusio atlyginimo padidės tikimybė būti atleistam? Kaip spręst susiklosčiusią situaciją? Kaip kalbėtis su vadovu, kad visi liktų gyvi ir atlyginimas būtų pakeltas?

Dirbu jau daugiau nei 5 metai. Vadovas mano darbu patenkintas, bent jau nereiškia nepasitenkinimo, tačiau atlyginimo nekelia. Ką turėčiau daryti, kad man pakeltų atlyginimą?

Algimantas


O kodėl turėtų kelti atlyginimą? Neskubėkite piktintis. Paklauskite savęs, ar Jūs pats žinote, kodėl Jūsų atlyginimas turėtų būti didesnis? Jei manot, kad jis turėtų būti didesnis tik todėl, kad vadovas patenkintas darbu arba tuo labiau kad nereiškia nepasitenkinimo, pasididinti pajamas bus sudėtinga.

Pirmiausia, sau aiškiai įvardinkit savo nuopelnus įmonei. Kodėl būtent Jūs esate toje vietoje, kurioje esate, kokią vertę sukuriate? Ar Jūs tiesiog atliekate darbą, ar ką nors sukuriate? Už ką konkrečiai Jus vertina vadovybė?

Kai atsakysit sau į šiuos klausimus, taps gerokai paprasčiau susikurti pajamų padidinimo planą ir jį realizuoti. Taigi, ir čia planas nepakenks! Plane turėtumėte atsakyti į šiuos klausimus: ar mano vadovas žino, kuo konkrečiai aš naudingas įmonei? Jei ne, ką aš padarysiu, kad sužinotų? Jei taip, kaip aš tuo pasinaudosiu? Kokie bus mano veiksmai siekiant pajamų padidėjimo? Kokių ir kada jų imsiuosi?

Greičiausiai, reikės susitarti dėl pokalbio su vadovu. Tam puikus laikas yra metiniai ar įvertinamieji pokalbiai įmonėje. Jei tokių nėra ar per ilgai laukti, pokalbį dėl pagrįsto atlyginimo padidinimo galima drąsiai inicijuoti pačiam ir nedelsiant.

Kaip turėtų vykti pokalbis? Lygiai taip, kaip vyksta geras, kokybiškas, abipusę naudą suteikiantis pardavimo pokalbis. Geras pardavėjas visada orientuojasi į kliento poreikį ir kaip jo, pardavėjo, siūlomas produktas gali tą poreikį patenkinti. Ir tik pačioje pabaigoje sutaria dėl sandorio vertės.

Darbuotojas aptardamas atlyginimo padidinimą neprašo išmaldos ar malonės. Jis aptaria abiem pusėms naudingo sandorio sąlygas. Jei klientas (darbdavys) sutinka, kad jo poreikiai visiškai ar beveik patenkinami, ir tiki, kad bendradarbiavimas ir ateityje duos jam naudą, vadinasi, jis pripažįsta, jog norėtų tęsti tą bendradarbiavimą ir toliau. O tai įmanoma, tik jei sandorio sąlygos yra priimtinos abiem pusėms. Tad jas ir aptarkite.

Prieš tokį pokalbį būtina žinoti, kiek Jūsų pajamos pamatuotai galėtų padidėti. Jei to nežinosite, bet koks darbdavio pasiūlymas Jums atrodys per mažas ir nesuteiks trokštamo palengvėjimo. Beje, tokio pokalbio bijote ne tik Jūs. Jo bijo ir dauguma darbdavių. Tad kam kankinti vienam kitą, gal geriau imti ir susitarti.

Blogiausia, ką galima padaryt, tai tiesiog sėdėti ir laukti, kol darbdavys pats susipras. O jis gali ir nesusiprasti, jam juk taip patogiau. Tiesa, dar galima manipuliuoti, laidyti užuominas, šantažuoti, skųstis kolegoms, kad čia nevertinami darbuotojai ir pan. Deja, tokie veiksmai pajamų paprastai nedidina. Viskas, ką jie didina, tai bendrą nepasitenkinimą ir sumažėjusios motyvacijos atmosferą.


Saulius Jovaišas

Konsultuoja Saulius Jovaišas (saulius.jovaisas@sjs.lt)
Publikuota www.asirpsichologija.lt

Į klausimus atsako verslo valdymo patarėjas, personalo parinkimo ekspertas, ugdančiojo vadovavimo ir karjeros mentorius Saulius Jovaišas